רוסיה מתגרה בישראל: אחרי סוריה, הכוחות הרוסיים בדרך ללבנון

    שלמה ריזל 1 Comment on רוסיה מתגרה בישראל: אחרי סוריה, הכוחות הרוסיים בדרך ללבנון
    13:34
    05.05.24
    רחל פסטג No Comments on "הוד שבגבורה": עבודת המידות בספירת העומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארבע שנים לפרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, ונראה כי אף לא אחד מהפרשנים ואנשי המודיעין ידעו לקרוא נכון את המפה האזורית. זמן קצר מאד חלף מהרגע בו הגיעו ידיעות על החלטה של המעצמה הסובייטית של פוטין לקחת את האזור לטיפולה, נחתו בסוריה כוחות ענק של הצבא הרוסי, ובימים ספורים הקימו בו מחנות צבאיים של מטוסים מתקדמים ועם גדודי לוחמים רגליים.

    ישראל, שראתה את האיום מהגבול הסורי הולך ומתרחק, עם התבוססותה במלחמת האזרחים הפנימית, מצאה עצמה לפתע במצב חדש, בו אחת המעצמות העולמיות תופסת שליטה על המדינה השכנה. הפעילות הרבה שישראל מנהלת בשטח סוריה, ע"מ למנוע העברות נשק ופעולות שיזיקו את האינטרסים הישראלים באזור, מקבלים כעת קושי ומורכבות רבה.

    האם המטרד הרוסי מתקדם שלב נוסף גם לעבר לבנון ?: עיתון לבנוני טוען כי במסגרת כנס תמיכה בלבנון שנערך בימים אלו בדרום אפריקה הודיע שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי רוסיה תסכים להגן על שמי לבנון. כמו כן נמסר כי בימים האחרונים חתמה לבנון עם רוסיה על הסכם אספקת ״אמצעים מיוחדים״ אשר טיבם לא נמסר.

    יצוין, כי בלבנון, טסים מדי יום מטוסים ישראלים, ששולטים לחלוטין במרחב האווירי שלה, ובאם הדיווחים יתבררו כנכנים, אזי שמדובר בהחלט במצב חדש שיאלץ היערכות מחודשת באסטרטגיה הצבאית של ישראל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טעויות מאחזבות: "המעצמה הסובייטית של פוטין", "נחתו בסוריה כוחות ענק של הצבא הסורי".
      והאם הגיעו "גדודי לוחמים רגליים" מרוסיה?